RODO – zasady bezpieczeństwa płatności bankowych:
- Pamiętaj, że żaden bank nigdy nie wysyła do swoich klientów pytań dotyczących haseł lub innych poufnych danych ani próśb o ich aktualizację. Listy, wiadomości e-mail, telefony lub prośby logowania na specjalne strony traktuj jako próbę wyłudzenia poufnych informacji. Nie przekazuj swoich poufnych danych. Bezzwłocznie skontaktuj się ze swoim bankiem i poinformuj o zdarzeniu.
- Komputer lub telefon komórkowy podłączony do Internetu musi mieć zainstalowany program antywirusowy i musi on być na bieżąco aktualizowany. Dokonuj bieżących aktualizacji systemów operacyjnych i przeglądarek internetowych. Niezbędna jest również aktywacja istotnych modułów w pakiecie ochronnym takich jak monitor antywirusowy, skaner poczty czy firewall.
- Nie otwieraj wiadomości i dołączonych do nich załączników nieznanego pochodzenia. Często załączniki takie zawierają wirusy lub inne oprogramowanie, które pozwala na przejęcie kontroli nad komputerem.
- W przypadku otrzymania SMSa z kodem, sprawdzaj poprawność numeru rachunku uznawanego wskazanego w treści Kodu SMS.
- Sprawdzaj poprawność uznawanych numerów rachunków transakcji zlecanych poprzez system.
- W przypadku wykrycia złośliwego oprogramowania należy je skutecznie usunąć. Możesz to zrobić poprzez użycie oprogramowania antywirusowego lub sformatowanie dysków i ponowną instalację systemu operacyjnego. Przejrzyj i zweryfikuj wszystkie wykonane transakcje – z wyciągiem lub na innym komputerze bez złośliwego oprogramowania.
Zobacz naszą ofertę wdrożenia RODO
